Przejdź do stopki

Informacja dotycząca nadania nazw ulic w miejscowości Powroźnik

Informujemy, że Rada Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w dniu 11 września 2025 r. podjęła uchwałę Nr XVIII.215.2025 w sprawie nadania nazw ulic dla dróg położonych w miejscowości Powroźnik.

Od 1 stycznia 2026 r. wprowadzone zostaną nazwy ulic oraz nowa numeracja budynków.  

Nadanie nazw ulic jest procesem uporządkowania przestrzeni adresowej i numeracji porządkowej budynków w Powroźniku, który ma na celu:

  • - poprawę bezpieczeństwa mieszkańców poprzez ułatwienie pracy służbom ratowniczym (pogotowie, straż pożarna, policja),
  • - usprawnienie działania firm kurierskich i dostawczych,
  • - zwiększenie czytelności adresów dla turystów i instytucji publicznych.

Dla każdej ulicy posiadającej nazwę zostanie stworzony odrębny, ciągły zbiór numerów porządkowych. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów, które tymi nieruchomościami władają otrzymają pisemne zawiadomienie z Urzędu Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna z nowym adresem nieruchomości (nazwa ulicy oraz numer porządkowy), na podstawie którego dokonają zmian dokumentów.

 

Nie ma konieczności wymiany (przed upływem terminu ważności):

  • - dowodów osobistych,
  • - prawa jazdy,

Nie ma konieczności zmieniać w Urzędzie MiGU danych dotyczących:

  • - adresu zameldowania,
  • - deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • - deklaracji na podatek od nieruchomości.

Zmiany te zostaną wprowadzone z urzędu.

Zmiana adresu powinna być  zgłoszona przez właścicieli i mieszkańców we wszystkich innych urzędach i instytucjach, w których figuruje adres, m. in.: Urząd Skarbowy, ZUS, KRUS, banki, Firmy Ubezpieczeniowe a także inne instytucje w zależności od posiadanych indywidualnie zobowiązań, umów (miejsca pracy, szkoły, uczelnie itp.)

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych powinny dokonać aktualizacji we wpisie CEIDG. Zmiany we wpisie są bezpłatne.

W związku ze zmianami adresowymi, mieszkańcy będą zobowiązani do aktualizacji danych adresowych w dokumentach pojazdów, w tym dowodach rejestracyjnych. Mając na uwadze, że zmiana ta wynika z decyzji administracyjnej, Burmistrz MiGU Muszyna wystąpił do Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu z prośbą o  zastosowanie zniżki lub zwolnienia z opłat przy wymianie dowodów rejestracyjnych.

O szczegółach procedury oraz ewentualnych ulgach poinformujemy Państwa niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedzi ze Starostwa.

Zestawienie nowych adresów zostanie wysłane z urzędu m.in. do: Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu, Komisariatu Policji, Urzędu Statystycznego, Urzędu Skarbowego, Poczty Polskiej, ZUS-u, KRUS-u, Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Muszynie, Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Krynicy-Zdroju, Zakładu energetycznego, Zakładu gazowniczego.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy prowadzący działalność poniosą koszty związane z wymianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, szyldów, banerów reklamowych.

Właściciele nieruchomości zabudowanych poniosą koszty wykonania nowych tabliczek z nazwą ulicy i numerem porządkowym nieruchomości, które są obowiązani umieścić w widocznym miejscu. 

 

W przypadku, gdy wymagane będzie przedłożenie zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania, w związku ze zmianą numeru porządkowego, należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna stosowny wniosek.

Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Referacie Spraw Obywatelskich i USC – pokój nr 28 (wejście od strony ulicy Kity),  tel. 18 472-59-25 lub 18 472-59-24. 

                                                                                              

Burmistrz Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna

dr Jan Golba